2008/04/24




Två ting som blivit nödvändiga i vardagen efter att ha flyttat från det inre av Stockholm till utkanten av den lilla byn Mörtfors:
Min Leatherman (Ladyman). Den har bra kniv att tälja grillpinnar med, vass såg att såga loss grillpinnar med, perfekt syl att göra perfekta hål med, skruvmejsel att skruva loss stödhjul med, sax att klippa snören med så att man kan göra metspön av grillpinnarna, tång att dra ut fiskben med osv. Med min Ladyman i väskan känner jag mig som en Mamma-Bionicle. Min andra favoritpryl är min pyttelilla men ljusstarka ficklampa, som bara funkar och funkar. Man drar i snöret, så lyser den. Utan den skulle jag under den mörka delen av året inte kunna ta mig hem genom skogen på kvällarna.

Two things I could not do without since moving from Stockholm to the countryside: My Leatherman (that sometimes makes me feel like a Bionicle) and my pocket torch.