2011/02/23







Färger! Några av de första nätterna i Indien drömde jag konstiga drömmar - i en udda och ny, men helt sammanhållen, färgskala. Jag inbillar mig att när jag kommer hem, då kommer jag att använda just de färgerna det var så roligt att drömma om. Fast jag misstänker att skillnaden i slutresultat är störst inuti mitt huvud. Det ska bli spännande att se hur det verkligen blir. OM det blir någonting. Hur som helst finns det inspirerande färgklickar precis överallt! På sista bilden; Indiens sophögar är ju för det mesta allt annat än glädjespridande. Den här var i alla fall färgglad.
……..
The first nights in India my dreams had a totally new color scale. It was interesting and fun! I hope to bring these colors with me home and use them in my illustrations. But we’ll se what happens when I put the brush in the gouache…