2007/12/05


Det är konstigt att det är så svårt ibland att hitta balansen i arbetet.
Tycker jag. När det är stiltje på jobbfronten oroar man sig för att telefonen inte ringer, och när telefonen börjar ringa nojar man för att man inte hinner med sina egna projekt. Och sen när möjligheten kommer att äntligen ta i tu med sitt eget, som jag har tänkt att göra under lång tid, då är det som om kontakten mellan skallen och rithanden har försvunnit någonstans på vägen. Det är väl då det är dags att plocka fram tålamodet, antar jag. Om jag nu kan komma
ihåg i vilken av lådorna det var jag la det...
Difficult sometimes to find balance at work. I think. First you worry about not having enough commissions, and when you have a lot of work to do you worry about not having time for your own projects.
And then, when you have the time, you discover you have lost
contact between your mind and the hand.
Time to be patient, I guess...


Titta inte på denna länk om du redan känner dig överväldigad av
allt fantastiskt inspirerande där ute... Clare Rojas/Galleri Kavi Gupta.
Don´t look at the link above if you are already overwhelmed by all
the fantastic artists out there...